مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1400 ساعت 12:572022-02-11فرهنگي

برنده بوکر در جمع نامزدهای جایزه «فولیو»


فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبی «راثبون فولیو» درحالی اعلام شد که نام برنده جایزه بوکر نیز در بین نامزدها به چشم می خورد.

- فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبی راثبون فولیو درحالی اعلام شد که نام برنده جایزه بوکر نیز در بین نامزدها به چشم می خورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، دیمون گالگون که سال گذشته برای روایت داستان یک خانواده سفیدپوست اهل آفریقای جنوبی برنده جایزه بوکر شده بود، اکنون یکی از نویسندگانی محسوب می شود که برای جایزه ادبی راثبون فولیو که با نام جایزه فولیو نیز شناخته می شود به رقابت می پردازد.

کتاب عهد این نویسنده اهل آفریقای جنوبی یکی از هشت اثری است که برای کسب جایزه 30هزار پوندی فولیو که نخستین بار در سال 2014 اهدا شد، به عنوان نامزد نهایی برگزیده شده اند.

این جایزه ادبی به تمامی آثاری که به زبان انگلیسی نوشته شده اند اهدا می شود و از برندگان پیشین آن به ریموند آنتروباس ، جورج ساندرس و کارمن ماریا ماچادو می توان اشاره کرد.

در فهرست نامزدهای نهایی این دوره، شش رمان به چشم می خورد؛ جادوگر نوشته کلوم توبین ، اتاق چینی نوشته نانجیو ساهوتا ، خیال های من نوشته گوئندولین رایلی ، چیزهای کوچکی مثل این نوشته کلر کیگن ، آلبرت و نهنگ نوشته فیلیپ هور ، مردی که به کبوتران غذا می دهد نوشته سلیما هیل ، عهد نوشته دیمون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنده بوکر در جمع نامزدهای جایزه «فولیو»

برنده بوکر در جمع نامزدهای جایزه «فولیو»