مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1400 ساعت 21:572022-02-11بين الملل

آمریکا نیمی از سپرده های بانک مرکزی افغانستان را به قربانیان 11 سپتامبر می پردازد


جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا نیمی از دارایی های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان در موسسات مالی ایالات متحده را ضبط و آن را بین بازماندگان حادثه 11 سپتامبر می پردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وجوهی که در ایالات متحده نگهداری می شود معادل 7 میلیارد دلار است که پس از فروپاشی دولت مرکزی افغانستان در ماه اوت، از سوی واشنگتن مسدود شد.

نیمی از دارایی های باقی مانده شامل 3 و نیم میلیارد دلار قرار است صرف کمک های بشردوستانه در افغانستان شود و نیم دیگر آن به بازماندگان حادثه 11 سپتامبر تخصیص خواهد یافت.

اقتصاد افغانستان چند ماه پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی و ناتو، با چالش های جدی رو به رو است و بسیاری از کمک های بین المللی به دلیل روی کار بودن طالبان در افغانستان متوقف شده است.

نتیجه چنین روندی شکل گیری یک بحران انسانی عمیق در افغانستان شده است و سازمان های بین المللی هشدار می دهند که مردم این کشور در خطر قحطی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، در ماه های اخیر و پس از به قدرت رسیدن طالبان، مذاکرات مختلفی از سوی دولت های غربی با مقام های این گروه صورت گرفته اما هنوز نتیجه عملی در خصوص به رسمیت شناختن دولت جدید در افغانستان حاصل نشده است.

نمایندگان طالبان خواستار آزاد شدن منابع مالی دولت پیشین افغانستان هستند، این در حالیست که دولت های غربی از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا نیمی از سپرده های بانک مرکزی افغانستان را به قربانیان 11 سپتامبر می پردازد

آمریکا نیمی از سپرده های بانک مرکزی افغانستان را به قربانیان 11 سپتامبر می پردازد