مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 06:072022-02-12بين الملل

استقرار بمب افکن هسته ای آمریکا در اروپا همزمان با تنش اوکراین


در بحبوحه تنش در اوکراین، آمریکا بمب افکن های استراتژیک B-52 مجهز به موشک های هسته ای را در انگلیس مستقر کرد.

- به نقل از تلگراف، همزمان با هشدارهای مکرر ولودیمیر زلنسکی ، رییس جمهور اوکراین مبنی بر افزایش تنش ها در مرزهای شرقی این کشور، نیروی هوایی آمریکا چهار بمب افکن B-52 با قابلیت حمل بمب هسته ای را در انگلیس مستقر کرده است.

این بمب افکن های پیشرفته پیشتر در جریان جنگ خلیج فارس در سال 1991 در بمباران بغداد مورد استفاده آمریکا قرار گرفته بودند.

در این گزارش گفته شده که دو فروند بمب افکن B-52 استراتفورتس روز پنجشنبه به همراه دو فروند دیگر وارد پایگاه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس شدند.

به گفته نیروی هوایی انگلیس، این بمب افکن ها با سایر جنگنده های نیروهای ناتو از جمله هواپیماهای انگلیسی تایفون و اف -16 های پرتغالی در قالب یک واحد عملیات هوایی ادغام شده اند.

یک مقام سابق ارتش انگلیس گفته است که این بمب افکن ها، از پایگاه هوایی بریتانیا می توانند علیه طیف وسیعی از اهداف در جنوب روسیه و بلاروس، مسکو، سنت پترزبورگ و حتی پایگاه های دریایی در دریای سفید عملیات انجام دهند.

این بمب افکن ها که از پایگاه نیروی هوایی مینوت آمریکا در داکوتای شمالی اعزام شده اند، همچنین قادر به حمل سلاح های هدایت شونده دقیق و هسته ای هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار بمب افکن هسته ای آمریکا در اروپا همزمان با تنش اوکراین

استقرار بمب افکن هسته ای آمریکا در اروپا همزمان با تنش اوکراین