مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 06:472022-02-12سياسي

ورود مرکز پژوهش های مجلس به موضوع خشونت علیه زنان


رییس مرکز پژوهش های مجلس از بررسی لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت خبر داد.

- بابک نگاهداری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حادثه اخیر قتل زن اهوازی گفت: موضوع حادثه اهواز و قتل خانم جوان اهوازی به دست همسرش، امری غیر قابل قبول و ضربه زننده به امنیت روانی و اجتماعی جامعه تلقی می گردد.

البته رفتارهای ناقض امنیت زنان پدیده ای است که در جوامع مختلف و به اشکال متفاوت رخ می دهد و منحصر به کشور ما نبوده و نیست.

با این حال جایگاه والای زنان در ایران و اثرات مخرب و متعددی که پدیده هایی از این دست بر خانواده و جامعه برجای می گذارد، ضرورت مداخلات مناسب و به موقع حاکمیت را به منظور جلوگیری از تکرار وقوع جرایمی از این قبیل در قالب فرهنگ سازی، حمایت از فرد خشونت دیده و هم چنین مداخلات قضایی می طلبد.

نگاهداری گفت: اگرچه استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در تمامی عرصه ها مد نظر بوده و بنا بر اصل 21 قانون اساسی ایجاد زمینه های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی باید همواره مدنظر دولت و نظام حکمرانی باشد و قوانینی برای حمایت از زنان و پیشگیری از ارتکاب رفتارهای خشونت آمیز و ناقض کرامت به ویژه در حوزه خشونت اجتماعی به تصویب رسیده، اما برخی از خلأهای قانونی از جمله خشونت در محیط خانواده و هم چنین برخی از اشکال نوین خشونت از جمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود مرکز پژوهش های مجلس به موضوع خشونت علیه زنان

ورود مرکز پژوهش های مجلس به موضوع خشونت علیه زنان