مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 08:372022-02-12پزشكي

میران اثربخشی دوز سوم واکسن در پیشگیری از کرونا


دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی بر لزوم تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر جلیلی موسوی در گفتگو با ایسنا با تاکید براینکه واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی لازم و ملزوم و مکمل هم هستند، افزود: واکسیناسیون و تکمیل آن (دریافت 3 دوز) لازم است، ولی کافی نیست و رعایت دستور العمل های بهداشتی باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: بررسی ها در دو هفته اخیر (7 لغایت 22 بهمن ماه) بیانگر اینست که از مجموع 271 نفر بیمار بستری در بزرگترین مرکز کرونایی استان 38 نفر (14 درصد) هیچ واکسنی نزده اند، 20 نفر (7/3 درصد) دوز اول؛ 122 نفر (45 درصد) دوز دوم و 91 نفر (33/5 درصد) دوز سوم را دریافت کرده اند.

موسوی خاطرنشان کرد: واکسن دوز دوم حدود 30 درصد و دوز سوم 70 الی 95 درصد در پیشگیری موثر است.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: اگرچه واکسیناسیون ممکن است تا حدودی مانع ابتلا شود، اما مهم ترین عمل واکسن در پیشگیری از شدت بیماری و فوت است به طوری که 88 درصد فوتی ها هیچ واکسنی نزده اند و فقط 0/3 درصد دوز سوم را زده بودند.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به آخرین وضعیت بستری و موارد فوتی ناشی از کرونا در استان گفت: در حال حاضر 503 بیمار سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند که از این تعداد 321 مورد مشکوک وما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میران اثربخشی دوز سوم واکسن در پیشگیری از کرونا

میران اثربخشی دوز سوم واکسن در پیشگیری از کرونا