مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 09:322022-02-12اقتصادي

سایت تاریخی آوه می تواند به پایگاه پژوهش های باستانشناسی کشور تبدیل شود


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: سایت تاریخی منطقه گردشگری شهر آوه قابلیت تبدیل شدن به یکی از پایگاه های مهم پژوهش های باستانشناسی مرکز کشور را دارد.

- ایسنا/مرکزی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: سایت تاریخی منطقه گردشگری شهر آوه قابلیت تبدیل شدن به یکی از پایگاه های مهم پژوهش های باستانشناسی مرکز کشور را دارد.

رضا ایاز در گفت وگو با ایسنا، درخصوص آخرین وضعیت سایت تاریخی شهر آوه اظهار کرد: سایت تاریخی منطقه گردشگری شهر آوه حدود 75 هکتار است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و دارای سند ششدانگ است.

وی با اشاره به وجود کاروانسرای تاریخی آوه مستقر در این سایت گفت: حدود 70 درصد این کاروانسرا مرمت و بازسازی شده و با توجه به محدودیت اعتبارات، کار مرمت آن به صورت فازبندی انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سایت تاریخی منطقه گردشگری شهر آوه قابلیت تبدیل شدن به یکی از پایگاه های مهم پژوهش های باستان شناسی مرکز کشور را دارد، افزود: این سایت تاریخی یکی از شهرهای مهم دوره اسلامی و شیعه نشین بوده و طبق آخرین فصل کاوش، حدود 110 هکتار عرصه این شهر تاریخی زیر خاک مدفون است که مشتمل بر کاروانسرا، آب انبارها، بازار و لایه های مهم تاریخی از آغاز ایجاد تا به امروز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایت تاریخی آوه می تواند به پایگاه پژوهش های باستانشناسی کشور تبدیل شود

سایت تاریخی آوه می تواند به پایگاه پژوهش های باستانشناسی کشور تبدیل شود