مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 09:322022-02-12بين الملل

هشدار کاخ سفید به صنعت تراشه درباره انتقام روسیه


کاخ سفید به صنعت تراشه هشدار داد برای احتیاط در برابر اقدام تلافی جویانه احتمالی روسیه علیه محدودیتهای صادراتی آمریکا، زنجیره تامین خود را متنوع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از انتشار گزارش گروه تحقیقات بازار تِک سِت در اول فوریه که وابستگی بسیاری از تولیدکنندگان نیمه رسانا به مواد تامین شده از سوی روسیه و اوکراین نظیر نئون، پالادیم و مواد مهم دیگر را بارز کرد، احتمال اقدام تلافی جویانه روسیه در روزهای اخیر توجه بیشتری را جلب کرده است.

این گروه برآورد کرد بیش از 90 درصد از نئون مناسب نیمه رسانا در آمریکا از اوکراین و 35 درصد از پالادیم مورد نیاز هم از روسیه تامین می شود.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند: پیتر هارل که در شورای امنیت ملی کاخ سفید حضور دارد و کارمندانش در روزهای اخیر با اعضای صنعت تراشه تماس گرفته و میزان وابستگی آنها به مواد تراشه سازی روسیه و اوکراین را جویا شده و از آنها خواسته اند منابع جایگزین پیدا کنند.

کاخ سفید در این باره اظهارنظر نکرد اما یک مقام بلندپایه تاکید کرد دولت خود را برای احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین آماده می کند.

بخشی از این آمادگی، تماس با شرکتهاست تا اطمینان حاصل شود در صورت اقدامات مداخله جویانه روسیه در زنجیره تامین، شرکتها آماده اختلالات مذکور هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار کاخ سفید به صنعت تراشه درباره انتقام روسیه

هشدار کاخ سفید به صنعت تراشه درباره انتقام روسیه