مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 10:022022-02-12ورزشي

نوجوانی دوران پر ماجرای ورود به بزرگسالی


دوران نوجوانی را می توان یکی از بحرانی ترین دوره های سنی در زندگی همه دانست چرا که فرد تغییرات اساسی را در ابعاد مختلف جسمی، روانی و اجتماعی تجربه می کند.

- نوجوان در کنار بلوغ جنسی و جسمی با قرار گرفتن در دوره انتقال از وابستگی های کودکی به سوی استقلال و مسئولیت پذیری بزرگسالی حرکت می کند و جامعه از او توقع ارائه رفتارهای اجتماعی مستقل دارد و همین امر فشارهای روانی زیادی را بر او تحمیل می کند.

یکی از رفتارهایی که در دوره بلوغ بروز می کند این است که حس توجه به ظاهر و زیبا دانستن و زیبا نشان دادن خود در فرد تقویت می شود و گاهی توجه به ظاهر در نوجوان به حدی است که مانع حضور او در جمع می شود و نوجوان بیشترین زمان را خود را صرف آراستگی می کند و همین امر بعضا منجر به نگرانی و حتی ایجاد تنش بین والدین و نوجوان می شود.

ملک پور مادر امید می گوید با ورود پسرم به سن بلوغ رفتار و سلیقه اش بسیار تغییر کرد بیشتر از همیشه به ظاهر خود توجه می کند هر هفته به آرایشگاه می رود و هنگام خرید لباس به سلیقه من و پدرش توجهی ندارد و به طور وسواس گونه ای لباس هایش را اتو می کند بعد از مدتی هم در یک باشگاه ثبت نام کرده و خیلی اهمیت می دهد که اندام ورزشکاری داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوجوانی دوران پر ماجرای ورود به بزرگسالی

نوجوانی دوران پر ماجرای ورود به بزرگسالی