مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 10:472022-02-12اقتصادي

غبار بی مهری بر بزرگترین بنای خشتی بوشهر/ قلعه 200 ساله، متروکه شده!+عکس


قلعه رستم خانی می تواند به عنوان یک ظرفیت گردشگری مورد بهره برداری قرار بگیرد و باعث ایجاد شغل و فروش صنایع دستی مردم محلی شود اما تاکنون توسط مسؤولان اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است و به تازگی این قلعه تاریخی مورد سرقت قرار گرفته است.

- خبرگزاری فارس-شهرستان دشتستان، داوود بحرینی: با توجه به موقعیت پر اهمیت اش در طول تاریخ محل رخدادهای زیادی بوده است و دارای آثار باستانی باشکوه زیادی است که در فصل بهار به دلیل مربوط بودن آب و هوا دیدن آن خالی از لطف نیست.

  ملوک (شبانکاره) نام خاندانی است که از 448 تا 756 بر مناطقی از فارس حکومت کردند و آخرین فرمانروای آنان به نام ملک اردشیر بود که از 742 تا 756 ق فرمانروایی کرد و در داخل شهر شبانکاره یکی از بزرگ ترین بناهای خشتی استان متعلق به شاه منصور خان شبانکاره ای است.

  قلعه رستم خانی شبانکاره 200 سال قدمت دارد و مربوط به دوره قاجار می باشد و این بنا در تاریخ 24 فروردین 1382 با شماره ی ثبت 8287 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  پیشینه و تاریخچه شَبانکاره حاکم شبانکاره در قدیم اسماعیل خان (درگذشته ی 1344 ق) بود که منطقه را از سعدالملک اجاره کرده بود.

اسماعیل خان آبادی سعدآباد را به افتخار سعدالملک در این منطقه بنا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غبار بی مهری بر بزرگترین بنای خشتی بوشهر/ قلعه 200 ساله، متروکه شده!+عکس

غبار بی مهری بر بزرگترین بنای خشتی بوشهر/ قلعه 200 ساله، متروکه شده!+عکس