مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 10:522022-02-12سياسي

فراز و فرود «نظربایف»؛ پس لرزه های حوادث قزاقستان برای «پیشوای ملت»


بروز اغتشاشات در قزاقستان باعث شد نزدیکان و اطرافیان رییس جمهور سابق این کشور که زمام امور را در دست داشتند نه تنها از قدرت کنار گذاشته شدند بلکه تعداد زیادی بازداشت شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نزدیکان و اطرافیان نورسلطان نظربایف نخستین رییس جمهور قزاقستان که تا چند هفته پیش به عنوان ایلباسی (پیشوای ملت) و رییس شورای امنیت این کشور عملا زمام قدرت را در دست داشت، یکی پس دیگری از سمت های دولتی و مدیریت شرکت های مهم محروم می شوند.

به نظر می رسد قاسم جومارت تاکایف مصمم به پاکسازی جدی نهادهای دولتی و غیردولتی از وجود افرادی است که به اصطلاح وابسته به نظربایف دانسته می شوند.

تاکایف در 6 ژانویه در حالی که اغتشاشات در قزاقستان ادامه داشت، فرمان برکناری کریم ماسیموف رییس کمیته امنیت این کشور را صادر کرد.

ماسیموف یکی از نزدیک ترین مهره های نظربایف بود که برکناری و سپس بازداشت وی و همچنین دو نفر از معاونانش به اتهام خیانت به کشور بسیار معنی دار و حاکی از آن بود که تغییر و تحولی در راه است که منجر به از صحنه کنار گذاشته شدن مهره های نزدیک به نخستین رییس جمهور قزاقستان خواهد شد.

همزمان با برکناری ماسیموف، رییس جمهور قزاقستان استعفای کابینه را به ریاست عسکر مامین که از مهره های وابسته به نظربایف بود، پذیرفت و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراز و فرود «نظربایف»؛ پس لرزه های حوادث قزاقستان برای «پیشوای ملت»

فراز و فرود «نظربایف»؛ پس لرزه های حوادث قزاقستان برای «پیشوای ملت»