مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 11:422022-02-12فرهنگي

ساخت سریال “سووشون“ فرصتی مهم برای شیراز است


رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، ساخت سریال «سووشون» را یک فرصت تاریخی و بسیار مهم برای این کلانشهر عنوان کرد.

- ایسنا/فارس رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، ساخت سریال سووشون را یک فرصت تاریخی و بسیار مهم برای این کلانشهر عنوان کرد.

مصطفی مشفقیان شنبه 23 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به رمان تاریخی سووشون ، گفت: سووشون یکی از برترین آثار ادبی تاریخ کشور ما در حوزه رمان محسوب می شود که از چند جهت حائز اهمیت است، نخست آنکه روایتی واقع گرایانه، باورپذیر و درعین حال جذاب از یکی از سیاه ترین دوران های تاریخ کشور ما یعنی اواخر سقوط پهلوی اول و روی کار آمدن پهلوی دوم و دوران استعمار را دارد و دیگر آنکه بستر وقوع تمام این وقایع در شهر شیراز است.

او همچنین با اشاره به نقش شیراز در خیزش های تاریخی ملت ایران، افزود: این رمان و هر اثر نمایشی دیگری که بر اساس آن ساخته شود به خوبی می تواند نقش پررنگ و بی بدیل شیراز و شیرازی ها را در خیزش ها و جنبش های آزادی خواهانه و بر ضد ظلم و استعمار در طول یکصد سال گذشته نشان دهد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت سریال سووشون به کارگردانی نرگس آبیار در شیراز، خاطرنشان کرد: ساخت این سریال در شیراز، علاوه بر دستاوردهای فرهنگی، از ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سریال “سووشون“ فرصتی مهم برای شیراز است

ساخت سریال “سووشون“ فرصتی مهم برای شیراز است