مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 11:422022-02-12سياسي

نیرآبادی: روابط تهران-تاشکند نهادینه و خارج از نفوذ بازیگران بین المللی است


سفیر جمهوری اسلامی ایران در «تاشکند» گفت: روابط ایران و ازبکستان یک روابط نهادینه، ذاتی و خارج از نفوذ بازیگران بین المللی و براساس منافع متقابل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند گفت: روابط ایران و ازبکستان یک روابط نهادینه، ذاتی و خارج از نفوذ بازیگران بین المللی و براساس منافع متقابل است.

حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران  در مصاحبه با خبرگزاری روز ازبکستان به پرسش های این خبرگزاری پاسخ و به تشریح روابط ایران و ازبکستان در زمینه های مختلف پرداخت.

سوال: در سیاست خارجی ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران، کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ازبکستان چه جایگاهی دارد؟ نیرآبادی: تعامل و همکاری نزدیک و گسترده با همسایگان از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

با روی کار آمدن دولت آقای رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران، این بعد از سیاست خارجی ایران مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

بر این اساس توسعه تعاملات همه جانبه و همکاری و افزایش تجارت خارجی با همسایگان به ویژه ازبکستان از اولویت خاصی برخودار است چرا که اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ازبکستان بی نظیر است، موقعیت و اقتصادهای دو سرزمین مکمل یکدیگرند، مردم دو کشور علاقه و احترام بالایی برای همدیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیرآبادی: روابط تهران-تاشکند نهادینه و خارج از نفوذ بازیگران بین المللی است

نیرآبادی: روابط تهران-تاشکند نهادینه و خارج از نفوذ بازیگران بین المللی است