مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 13:272022-02-12اقتصادي

درخت چنار 400 ساله ترخین آباد در فهرست میراث طبیعی ثبت شد


مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از به ثبت رسیدن درخت چنار 400 ساله روستای گردشگری ترخین آباد شهرستان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از به ثبت رسیدن درخت چنار 400 ساله روستای گردشگری ترخین آباد شهرستان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طی ابلاغ ارسالی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور به استاندار اعلام شد درخت کهنسال چنار پیراسماعیل پایین واقع در روستای ترخین آباد شهرستان اسدآباد به شماره 936 در تاریخ شانزدهم آذرماه 1400 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است .

وی افزود:با اضافه شدن این اثر ، در حال حاضر تعداد آثار شناسایی شده تاریخی فرهنگی شهرستان اسدآباد 152 اثر بوده که تعداد 59 اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

اکبری شایگان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد درختان کهنسال ثبت شده اسدآباد در فهرست میراث طبیعی کشور به دو اصله درخت رسیده است،یاد آور شد:درخت گردوی 400 ساله دیگری نیز در روستای ترخین آباد به دلیل قدمت بالا به شماره 67 در مردادماه سال 88 ثبت فهرست آثار طبیعی کشور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخت چنار 400 ساله ترخین آباد در فهرست میراث طبیعی ثبت شد

درخت چنار 400 ساله ترخین آباد در فهرست میراث طبیعی ثبت شد