مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 13:372022-02-12سياسي

آیا تسخیر سفارت آمریکا باعث مشکلات بعدی و از جمله آغاز جنگ شد؟


برای بسیاری 31 شهریور 59 آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است و هیچ تصوری قبل از این تاریخ ندارند، آنان گمان می کنند که به ناگاه در عصر 31 شهریور عراق به ایران حمله و جنگ هشت ساله آغاز شد.

- ، گفته می شود که تسخیر سفارت امریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز مشکلات بعدی از جمله آغاز جنگ تحمیلی شد.

جریان سلطنت طلب نیز در صفحات مجازی خود در اطراف این شبهه به شدت تبلیغات می کند تا نتیجه بگیرد انقلاب اسلامی و اقدامات انقلابی پس از سقوط شاه زمینه ساز مشکلات بعدی شد! برای بسیاری 31 شهریور 1359 آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است و هیچ تصوری قبل از این تاریخ ندارند، آنان گمان می کنند که به ناگاه در عصر 31 شهریور جنگنده های عراقی فرودگاه های کشور را بمباران و با این اقدام ناگهانی جنگی هشت ساله آغاز شده است.

نکته انحرافی ماجرا آنجا است که جنگ میان ایران و نماینده یک سوی ماجرا یعنی عراق نه از 31 شهریور 1359 که دقیقاً از سال ها پیش آغاز شده بود، برخی که اطلاعات نسبتاً دقیقی دارند گمان می کنند که جنگ با پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و نتیجه طبیعی انقلاب اسلامی ملت ایران برای به دست گرفتن استقلال و کسب آزادی های مشروع چنین نتیجه ای داشته و این جنگ طبیعی به نظر می رسید و باید برای آن آماده بودیم، این قرائت بخشی از حقیقت ماجرا را پوشش می دهد ولی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تسخیر سفارت آمریکا باعث مشکلات بعدی و از جمله آغاز جنگ شد؟

آیا تسخیر سفارت آمریکا باعث مشکلات بعدی و از جمله آغاز جنگ شد؟