مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 13:372022-02-12اقتصادي

عربستان و امارات توان کاهش نوسان های بازار نفت را دارند


آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که عربستان و امارات مازاد عرضه نفت خام کافی برای جبران نوسان های شدید در بازارهای جهانی در اختیار دارند.

- آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش ماهانه اش اعلام کرد: عربستان سعودی و امارات متحده عربی می توانند به برقراری توازن در بازارهای جهانی نفت خام کنند، این در حالی است که قیمت ها پس از هشدار آژانس بر تشدید خطر نوسان ها در بازار نفت روند افزایشی در پیش گرفت.

پس از اشاره آژانس بین المللی انرژی به محدودیت عرضه جهانی نفت خام و وجود ظرفیت مازاد عرضه در گزارش ماهانه اش، قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال به بالاترین سطح هفت ساله خود نزدیک شد و به سطح بالای 92 دلار و 75 سنت به ازای هر بشکه رسید.

این نهاد مستقر در پاریس اعلام کرد: در صورتی که تولیدکنندگان در خاورمیانه ظرفیت مازاد عرضه خود را برای جبران محدودیت عرضه موجود روانه بازارهای جهانی نفت کنند، می توانند خطر ناشی از نوسان های بازار نفت با پیامدهای اقتصادی گسترده را کاهش دهند.

امارات و عربستان دو تولیدکننده دارای بیشترین ظرفیت تولید نفت خام هستند.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اوای ان دی ای (OANDA) گفت: بار دیگر قیمت های جهانی نفت خام در حال افزایش هستند، این در حالی رخ می دهد که آژانس بین المللی انرژی پیش بینی در تازه ترین گز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان و امارات توان کاهش نوسان های بازار نفت را دارند

عربستان و امارات توان کاهش نوسان های بازار نفت را دارند