مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 14:072022-02-12اقتصادي

تکمیل برق رسانی به 10 هزار خانوار عشایری با برق خورشیدی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت نیرو، علی چهل امیرانی با اشاره به سهم 31 درصدی مشترکان روستایی از شبکه توزیع برق کشور اظهار کرد: - مجری طرح برق رسانی روستایی کشور گفت: با بومی سازی تجهیزات برق رسانی قابل حمل خورشیدی درکشور، حدود 10 هزار خانواده عشایری برق رسانی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت نیرو، علی چهل امیرانی با اشاره به سهم 31 درصدی مشترکان روستایی از شبکه توزیع برق کشور اظهار کرد: تعداد مشترکان روستایی برق به بیش از 21 میلیون نفر رسیده که برای پوشش این تعداد مشترک 25 هزار کیلومتر شبکه توزیع احداث شده که این میزان شبکه معادل 6 برابر محیط کره زمین است.

مجری طرح برق رسانی روستایی کشور تصریح کرد: پیش از انقلاب 4367 روستا به شبکه برق دسترسی داشتند، اما با پیروزی انقلاب میزان دسترسی روستاییان با افزایش 15 برابری به 57 هزار و 966 روستا رسیده که این تعداد در پایان امسال به 58 هزار روستا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طبق آمار های آژانس بین المللی انرژی میانگین دسترسی روستاییان در جهان به شبکه برق 85 درصد بوده که 15 درصد آن ها نیز محروم هستند، اضافه کرد: طی 43 ساله اخیر با پیروزی انقلاب به طور میانگین هفته ای به 24 روستا برقرسانی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل برق رسانی به 10 هزار خانوار عشایری با برق خورشیدی

تکمیل برق رسانی به 10 هزار خانوار عشایری با برق خورشیدی