مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 14:172022-02-12سياسي

پویشی برای نجات بافت های تاریخی اصفهان


اولین جلسه از سلسله نشست های «چالش های حفاظت و توسعه در بافت های تاریخی ایران» با موضوع تخریب های گسترده بافت تاریخی پیرامون مسجد جامع عتیق اصفهان عصر امروز برگزار می شود.

- ایسنا/اصفهان اولین جلسه از سلسله نشست های چالش های حفاظت و توسعه در بافت های تاریخی ایران با موضوع تخریب های گسترده بافت تاریخی پیرامون مسجد جامع عتیق اصفهان عصر امروز برگزار می شود.

محمدمهدی کلانتری، دبیر نشست و دبیر کمیته میراث فرهنگی و گردشگری اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران با اعلام این خبر به ایسنا گفت: ما در کمیته میراث فرهنگی و گردشگری در دی ماه جاری با موضوع تخریب هایی در بافت تاریخی شیراز مواجه شدیم که برای جلوگیری از این امر در مکاتباتی با رییس جمهور و ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی اعتراض خود را به این تخریب ها اعلام و خواستار جلوگیری از ادامه این روند شدیم.

او ادامه داد: همزمان چالش نجات بافت تاریخی شیراز راه اندازی شد که همچنان در جریان است، پیش از آن هم پویش نجات گذرآقانجفی را از سال 97 پیگیری کرده و توانستیم رأی شورای عالی را برای جلوگیری از احداث خیابان در محل گذر بگیریم که با به نتیجه رسیدن پویش قبل، آن را به پویش نجات بافت های تاریخی ایران تغییر دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویشی برای نجات بافت های تاریخی اصفهان

پویشی برای نجات بافت های تاریخی اصفهان