مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 14:322022-02-12سياسي

حساب واحد خزانه یک ضرورت اصلاح بخش عمومی همه کشورها است


معاون پژوهش های اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: حساب واحد خزانه یک ضرورت اصلاح بخش عمومی همه کشورها است.

- به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری، نشست علمی-تخصصی با موضوع خزانه داری واحد، پیش نیازها و الزامات، برگزار شد.

شصت و چهارمین نشست علمی-تخصصی با عنوان خزانه داری واحد، پیش نیازها و الزامات با مدیریت علمی محمد جواد محسنی نیا، سرپرست گروه پژوهشی نظام های نوین بودجه ریزی، برنامه ریزی و مدل سازی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری و همچنین با سخنرانی سید علی روحانی، معاون پژوهش های اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و جمال کاکایی پژوهشگر اقتصادی مرکز با مشارکت فعال نمایندگان دستگاه های اجرایی، اندیکشده ها، فعالان و تصمیم سازان کشور به صورت ویدئو کنفرانس (وبینار) برگزار شد.

در ابتدای این نشست علمی جمال کاکایی پژوهشگر اقتصادی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به مسائل بودجه سالانه کشور و نقش حاکمیت اشاره کرد و به دو به بیان دو نکته اساسی در خزانه داری کشور پرداخت.

کاکایی، صندوق (جمع آوری در آمدها و پرداخت مخارج دولت) و بانک (هماهنگی در بعد زمانی و مکانی جریان های دریافتی و پرداختی) دو نقش اساسی خزانه دانست و ادامه داد: مهمترین وظیفه خزانه داری، مدیریت نقدینگی در زمان های متفاوت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حساب واحد خزانه یک ضرورت اصلاح بخش عمومی همه کشورها است

حساب واحد خزانه یک ضرورت اصلاح بخش عمومی همه کشورها است