مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 15:172022-02-12اقتصادي

مرکز تجارت ایران در اقلیم کردستان عراق راه اندازی می شود


سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق از آغاز به کار مرکز تجارت ایران در اقلیم کردستان عراق در آینده نزدیک خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق از آغاز به کار مرکز تجارت ایران در اقلیم کردستان عراق در آینده نزدیک خبر داد.

مهدی شوشتری در نشست امروز (23 بهمن) با فعالین اقتصادی استان کرمانشاه، با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم در زمینه تجارت خارجی، اظهار کرد: اولویت اصلی دولت توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است و در نشست های متعددی هم که داشتیم بر این موضوع تاکید شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شوشتری از اهمیت کشور عراق به عنوان کشور همسایه و یکی از شرکای تجاری اصلی ایران یاد کرد و ادامه داد: عراق دومین شریک تجاری و مقصد صادراتی ما بعد از چین است، اما به تعبیری نخستین شریک تجاری کیفی ما محسوب می شود، زیرا عمده صادرات به این کشور( غیر از صادرات انرژی) که رقمی نزدیک به 9 میلیارد دلار است، کالاهای تولید شده در کارخانجات و صنایع داخل کشور است که اشتغالزایی، ارزش افزوده و رونق تولید را برای کشور به همراه دارد.

به گفته سرکنسول ایران در سلیمانیه، با احتساب انرژی سالیانه حدود 12 تا 13 میلیارد دلار به عراق صادرات داریم که این میزان با وجود تنگناهای ناشی از تحریم ها حاصل شده و رقم قابل توجهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تجارت ایران در اقلیم کردستان عراق راه اندازی می شود

مرکز تجارت ایران در اقلیم کردستان عراق راه اندازی می شود