مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 15:422022-02-12سياسي

شاعر مقیم کانادا: دیگر ملت ها آرزوی رهبری مانند آیت الله خامنه ای دارند


یک شاعر مقیم کانادا با تأکید بر اینکه دشمن به خاطر حماقتش هنوز پس از 43 سال مردم ایران را نشناخته است، گفت: ملت ایران می رود تا گام دوم خود را که رهبر محبوبش برایش ترسیم کرده است، - تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط یک فارسی زبان خارج کشور سرودهای انقلابی و جنگی در انقلاب 57 در یک نگاه در ادامه عزیز آذین فرد با اشاره به تحولات موسیقی و سرود انقلاب 57 تصریح کرد: موسیقی به عنوان عاملی مهم در شکل گیری هویت اجتماعی و فرهنگی جامعه دارای کارکردهای مختلف سیاسی و فرهنگی است.

برای مثال سرودهای ملی و موسیقی های فولکلور به عنوان نمادی فرهنگی از هر جامعه در زمان صلح  و ستیز حضور داشته اند.

ترانه های ملی و بومی قادرند جامعه را تشویق و ترغیب به اتحاد و دفاع از هویت تاریخی و مرزهای جغرافیایی و یا دستیابی به یک هدف مشترک کنند.

مثال های زیادی در این زمینه وجود دارد: ترانه های ضد نژادپرستی در آفریقای   جنوبی، تصانیفی که در ایران در ابتدای شکل گیری جنبش مشروطه شکل گرفت، سرودهای انقلابی و جنگی در انقلاب 57 و پس از آن و .

.

وی افزود: چنین ترانه ها و موسیقی هایی تقریباً در تاریخ سیاسی همه این کشورها وجود دارند؛ سرودهایی مانند: خمینی ای امام و برخیزید ای شهیدان حمید سبزواری ، بهاران خجسته باد دکتر عبدالله بهزادی ، لاله در خون خفته جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاعر مقیم کانادا: دیگر ملت ها آرزوی رهبری مانند آیت الله خامنه ای دارند

شاعر مقیم کانادا: دیگر ملت ها آرزوی رهبری مانند آیت الله خامنه ای دارند