مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 17:422022-02-12پزشكي

یک ترکیب گیاهی که مانند استخوان سفت است!


پژوهشگران دانشگاه ام آی تی ، یک ترکیب گیاهی ابداع کرده اند که به اندازه استخوان سفت است و شاید در آینده بتوان از آن در ایمپلنت دندان استفاده کرد.

- پژوهشگران "دانشگاه ام آی تی"، یک ترکیب گیاهی ابداع کرده اند که به اندازه استخوان سفت است و شاید در آینده بتوان از آن در ایمپلنت دندان استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ام آی تی نیوز، قوی ترین قسمت درخت، در تنه یا ریشه های پراکنده آن نیست؛ بلکه در دیواره سلول های میکروسکوپی آن نهفته است.

دیواره یک سلول چوب، از الیاف سلولزی ساخته شده است که فراوان ترین پلیمر طبیعت و مولفه اصلی ساختار همه گیاهان و جلبک ها به شمار می رود.

درون هر کدام از الیاف، نانوبلورهای سلولز وجود دارند که زنجیره ای از پلیمرهای آلی هستند که در الگوهای بلوری تقریبا کاملی چیده شده اند.

این نانو بلورها در مقیاس نانو، قوی تر و سفت تر از الیاف موسوم به کولار (Kevlar) هستند.

اگر بتوان نانوبلورهای سلولز را در بخش های قابل توجهی به مواد تبدیل کرد، آنها می توانند راهی به سوی ابداع پلاستیک های قوی تر، پایدارتر و به دست آمده از طبیعت باشند.

اکنون، پژوهشگران دانشگاه ام آی تی (MIT)، ترکیبی را مهندسی کرده اند که از مخلوط کردن نانوبلورهای سلولز با مقداری پلیمر مصنوعی ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ترکیب گیاهی که مانند استخوان سفت است!

یک ترکیب گیاهی که مانند استخوان سفت است!