مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 19:172022-02-12اجتماعي

سه امامزاده تاریخی و یک محوطه دوران پارینه سنگی در البرز به ثبت ملی می رسند


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از ثبت ملی سه امامزاده تاریخی و یک محوطه دوران پارینه سنگی در البرز خبر داد.

- ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از ثبت ملی سه امامزاده تاریخی و یک محوطه دوران پارینه سنگی در البرز خبر داد.

فریدون محمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت آثار که طی چند روز گذشته برگزار شد، چهار اثر غیرمنقول تاریخی-فرهنگی البرز واجد ثبت در فهرست آثار ملی تشخیص داده شدند.

وی ادامه داد: پناهگاه صخره ای سُرهه با دیرینگی پارینه سنگی؛ واقع در شمال روستای سرهه در شهرستان ساوجبلاغ؛ امامزاده اسماعیل روستای زکی آباد و امامزاده بی بی سکینه سنقرآباد با دیرینگی صفوی در شهرستان چهارباغ و بقعه دستکند صخره ای امامزاده ابراهیم روستای تکیه سپهسالار در شهرستان کرج واجد شأن ملی تشخیص داده شده و در فهرست آثار ملی به ثبت می رسند.

وی توضیح داد: پناهگاه صخره ای سُرهه در سال 97 با کنجکاوی حمید حریریان باستان شناس البرز شناسایی شد.

این مسئول توضیح داد: وی در مسیر دره ای که از روستای برغان تا سنج ادامه دارد در حال کوهپیمایی بود که این پناهگاه توجه او را جلب کرد و با حضور در این محوطه متوجه شد که در محل حفاری غیر مجاز تراشه های سنگی موسوم به لوآلوآ با دیرینگی پارینه سنگی میا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه امامزاده تاریخی و یک محوطه دوران پارینه سنگی در البرز به ثبت ملی می رسند

سه امامزاده تاریخی و یک محوطه دوران پارینه سنگی در البرز به ثبت ملی می رسند