مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 21:122022-02-12بين الملل

عراق از روسیه، فرانسه و پاکستان جنگنده و پهپاد می خرد


یک منبع امنیتی عراقی خبر داد که بغداد قصد دارد برای خرید پهپاد و تانکهای پیشرفته، یک هیأت بلندپایه امنیتی به روسیه، فرانسه و پاکستان اعزام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی خبر دادند که این کشور در حال برنامه ریزی است تا بتواند توانمندیهای دفاعی خود را در زمینه های هوایی و زمینی ارتقا دهد و در همین راستا در تلاش است که تجهیزاتی را خریداری کند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع ) به نقل از یک منبع بلندپایه امنیتی گزارش داد، طرحهایی برای افزایش تعداد تانک ها، لشکرها و گردان ها به منظور افزایش توانمندی های ارتش عراق وجود دارد؛ به نحوی که نیروهای عراق در حال حاضر از تانک های آمریکایی آبرامز و تانکهای روسی تی-90 استفاده می کنند.

این منبع خبر داد که عراق قصد دارد برای خرید پهپاد و تانکهای پیشرفته، یک هیأت بلندپایه امنیتی به روسیه، فرانسه و پاکستان اعزام کند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری دیفنس نیوز به نقل از نورمن ریکلفس، رییس بخش مسائل ژئوپلیتیک مؤسسه (NAMEA) گزارش داد که ارتش عراق به دنبال دستیابی به چند سامانه دفاعی از منابع مختلف است.

ریکلفس خبر داد که فرانسه پیشنهاد فروش 20 پهپاد به بغداد را داده است و وزارت دفاع عراق نیز در حال بررسی این مسائل فنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق از روسیه، فرانسه و پاکستان جنگنده و پهپاد می خرد

عراق از روسیه، فرانسه و پاکستان جنگنده و پهپاد می خرد