مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 10:222022-02-13بين الملل

خورشید میزبان 2 مهمان جدید خواهد شد


ناسا قصد دارد در دهه آینده دو ماموریت جدید برای مطالعه خورشید به انجام برساند تا اطلاعات بیشتری در مورد ستاره میزبان ما و نحوه محافظت از فضانوردان در برابر طوفان های خورشیدی به دست آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، پروژه های HelioSwarm و MUSE توسط آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا برای بهبود درک ما از پویایی خورشید، ارتباط زمین-خورشید و محیط دائما در حال تغییر فضا انتخاب شده اند.

این ماموریت ها به بهبود پیش بینی آب وهوای فضا مانند شراره های خورشیدی که به سمت زمین می آیند و باعث ایجاد طوفان های ژئومغناطیسی در جو می شوند، کمک می کند.

چنین طوفانی به تازگی باعث از بین رفتن 40 ماهواره استارلینک شرکت اسپیس ایکس مدت کوتاهی پس از پرتاب شده است.

ناسا می گوید، پیش بینی های بهتر می توانند به محافظت از تعداد رو به رشد فضانوردانی که به مدار می روند و ماهواره هایی که سیگنال جی پی اس فراهم می کنند، کمک کند.

ماموریت Multi-Slit Solar Explorer به اختصار MUSE بودجه ای 192 میلیون دلاری دارد و به پروژه HelioSwarm که شامل 9 فضاپیما است بودجه ای 250 میلیون دلاری اختصاص داده شده است.

توماس زوربوخن (Thomas Zurbuchen) معاون مدیر علوم در ناسا در می گوید: MUSE و HelioSwarm بینشی نو و عمیق در مورد جو خورشید و آب وهوای فضا فراهم می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خورشید میزبان 2 مهمان جدید خواهد شد

خورشید میزبان 2 مهمان جدید خواهد شد