مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 10:322022-02-13پزشكي

ابتدا قلب نوجوان را تسخیر کنید


یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: برای همراه شدن با نوجوان باید ابتدا قلب و سپس مغز او را تسخیر کرد.

- عفت آی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نوجوانان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهند و افرادی هستند که رنج سنی شان 12 تا 17 سال است که موجودات جذاب و خلاقی هستند ولی چرا ما فکر می کنیم که آنها پرخاشگر و عصبی و دعواگر هستند چون واقعا مقتضی سنی شان است و در این سن هورمون های رشد در اینها ترشح می شود که موجب پرخاشگری آنها می شود.

وی افزود: نکته ای که در مورد این طیف باید رعایت شود، هویت آنهاست؛ نوجوانانی که هویت ندارند موجودات سردرگمی هستند یعنی نمی دانند که چه برنامه ای برای آینده شان می خواهند؛ نمی دانند چه علایقی دارند و گرایش خود را نمی دانند؛ بنابراین ما باید نوجوانانمان را راهنمایی کنیم تا بفهمند راه رسیدن به علایقشان چیست؟.

این دکترای روانشناسی بیان کرد: بسیاری از اوقات ما خود هم نمی دانیم علایقمان چیست؛ مگر اینکه به موارد مختلف فکر کنیم و ببینیم که کدام کاری که انجام می دهیم حس بهتری به ما می دهد؛ حال اگر دقیقا هم ندانستیم می توانیم به فرضا به نوجوان پیشنهاد دهیم که لیستی تهیه کند و علایق خود را بنویسید.

آی اظهار کرد: باید یه نوجوانان کمک کنیم هدفی را علامت گذاری کنند و سپس در راستای این هدف حرکت کنند چراکه بسیاری از نوجوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتدا قلب نوجوان را تسخیر کنید

ابتدا قلب نوجوان را تسخیر کنید