مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 10:472022-02-13سياسي

بردی محمداف: توسعه ترکمنستان و بهبود زندگی مردم اولویت دولت است


اولویت کنونی دولت، توسعه ترکمنستان و بهبود شرایط زندگی مردم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور  ترکمنستان در نشست فوق العاده مجلس خلق مصلحتی(مجلس مردمی) گفت: اولویت در اتخاذ تصمیمات مهم در مورد توسعه ترکمنستان برای 30 سال آینده و بهبود شرایط زندگی مردم و دستیابی به رشد اقتصادی باثبات است.

در این نشست اعضای منتخب خلق مصلحتی ترکمنستان، نمایندگان مجلس، روسای مقامات دولتی، احزاب سیاسی و سازمان های عمومی، روسای ادارات منطقه ای و مقامات محلی، بزرگان افتخاری مردم، نمایندگانی از مردم ترکمنستان و اقشار مردم حضور داشتند.

بردی محمداف همچنین بر توسعه بخش غیردولتی و انتقال اقتصاد به بدنه بازار تاکید کرد که برای آن حمایت گسترده از کارآفرینی پیش بینی شده است.

وی در رابطه با سیاست خارجی گفت: ترکمنستان در دهه های آینده تلاش های اولویت دار خود را بر پنج جهت استراتژیک هدفمند متمرکز خواهد کرد.

تضمین صلح و امنیت، توسعه و ترویج بی طرفی در صحنه جهانی، ایجاد و تنوع بخشیدن به روابط اقتصادی خارجی، ترویج توسعه پایدار از هر راه ممکن و ترویج انسان سازی روابط بین الملل، آوردن استانداردهای عالی اخلاق، و عدالت در آنها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بردی محمداف: توسعه ترکمنستان و بهبود زندگی مردم اولویت دولت است

بردی محمداف: توسعه ترکمنستان و بهبود زندگی مردم اولویت دولت است