مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 12:222022-02-13پزشكي

خط و نشان امیکرون برای واکسن نزده ها


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: آمارها نشان می دهد بیشتر مبتلایان به سویه امیکرون هیچ واکسنی تزریق نکرده و یا به دریافت دز اول بسنده کرده اند.

- جواد معظمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه البرز هم مثل بسیاری از استان های دیگر کشور موج ششم کرونا را تجربه می کند، اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد افزایش معنادار تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها، مراجعین سرپایی و تعداد فوتی های ناشی به ابتلا به کرونا هستیم.

وی ادامه داد: هر چند شواهد نشان می دهد امیکرون مثل سویه های قبلی ریه ها را درگیر نمی کند و بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند شرایط جسمی چندان بدی را تجربه نمی کنند ولی نباید از کنار خطرات ابتلا به این سویه به سادگی گذشت.

وی توضیح داد: آمارها نشان می دهد بیشتر مبتلایان به این سویه هیچ واکسنی تزریق نکرده و یا به دریافت دز اول بسنده کرده اند بنابراین از مردم درخواست می شود اگر تا کنون به مراکز تجمیعی مراجعه نکرده اند، سهل انگاری نکنند و یکی از انواع واکسن های موجود را تزریق کنند.

معظمی تاکید کرد: افراد مسن و بیماران زمینه ای هم توجه داشته باشند، حتما باید دز سوم به عنوان دز یادآور را جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط و نشان امیکرون برای واکسن نزده ها

خط و نشان امیکرون برای واکسن نزده ها