مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 12:222022-02-13بين الملل

جلسه سرنوشت ساز دادگاه فدرال عراق درباره نامزدی زیباری


دادگاه فدرال عراق درحالی قرار است امروز یکشنبه درباره پرونده شکایت از هوشیار زیباری و نامزدی او برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور تصمیم گیری کند که کارشناسان و اعضای احزاب مختلف معتقدند که صرف نظر از اینکه دادگاه چه حکمی در این باره صادر می کند، - تصمیم دادگاه به ازسرگیری گفت وگوهای سیاسی میان احزاب مختلف کمک خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،روزنامه العربی الجدید در گزارشی درباره وضعیت صحنه سیاسی عراق و گفت وگوها برای تعیین رییس جمهور و تشکیل دولت جدید این کشور نوشت: انتظار می رود دادگاه عالی فدرال عراق امروز (یکشنبه) جلسه ویژه ای را برای بررسی قانونی بودن نامزدی هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه سابق و یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق برای تصدی پست ریاست جمهوری برگزار کند.

دادگاه فدرال عراق اخیرا روند نامزدی هوشیار زیباری را به دلیل شکایت از وی به اتهامات فساد و هدر دادن بیت المال در زمان تصدی پست وزارت خارجه عراق در سال های 2004 تا 2014 متوقف کرد.

این تصمیم دادگاه فدرال عراق صحنه سیاسی عراق را پیچیده کرد و باعث شد که برخی احزاب و فراکسیون های پارلمان و در رأس آنها جریان صدر و ائتلاف حاکمیت متشکل از ائتلاف تقدم و عزم جلسه انتخاب رییس جمهور جدید عراق را تحریم کنند و به طبع آن گفت وگوهای تشکیل دولت نیز متوقف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه سرنوشت ساز دادگاه فدرال عراق درباره نامزدی زیباری

جلسه سرنوشت ساز دادگاه فدرال عراق درباره نامزدی زیباری