مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 12:272022-02-13اجتماعي

خشکی زاینده رود، مدنیت اصفهان را تهدید می کند


تعطیلی تراس ­سازی زاینده رود و تخریب و تبدیل اراضی تراس دیرینه، در درازمدت عواقب وحشتناکی برای حوضه آبی گاوخونی و نیز حوزه مدنی اصفهان در بر دارد.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر حوزه خاک و آب گفت: تعطیلی تراس ­سازی زاینده رود و تخریب و تبدیل اراضی تراس دیرینه، در درازمدت عواقب وحشتناکی برای حوضه آبی گاوخونی و نیز حوزه مدنی اصفهان در بر دارد.

خاک ها به عنوان یکی از مهم ترین منابع زیست محیطی در دنیا شناخته می شوند که به همچون بستری برای حیات ضروری و واجب هستند؛ این منبع مهم در ایران با مشکلات اساسی از جمله آلودگی حاصل از پساب های صنعتی، شهری و کشاورزی، فرسایش، فرونشست بر اثر برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی، بیابانزایی و .

مواجه هستند.

حمید قیومی محمدی، پژوهشگر و عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات خاک و آب، وضعیت خاک کشور در شرایط حال حاضر را بحرانی تر از وضعیت آب می داند و معتقد است که برای عبور از بحران آب، ضرورتاً باید از بحران خاک نیز عبور کرد.

به گفته وی، تضعیف محیط بیوشیمیایی خاک ها، محدود و یا نابود شدن خاکزیان و ریزجانداران خاکزی، آلودگی ها و آلاینده ها در خاک و آب و محصولات کشاورزی، پایین بودن دانش در هکتار بهره برداران، استفاده ناکافی از فناوری های نوین، شورشدن تدریجی خاک ها به دلیل سوءمدیریت، بیابان زایی، فرسایش شدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکی زاینده رود، مدنیت اصفهان را تهدید می کند

خشکی زاینده رود، مدنیت اصفهان را تهدید می کند