مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 13:122022-02-13پزشكي

قرنطینه، ترمز انتشار امیکرون را می کشد


مبتلایان پس از گذشت قرنطینه پنج روزه اگر مجبور به حضور در محل کار هستند، باید توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک مناسب را به دقت رعایت کنند.

- به گزارشتابناک به نقل از ایرنا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، قرنطینه را یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و سویه امیکرون دانست و گفت: هر فردی که علایم بیماری را دارد یا مواجه پرخطر داشته باید خود را قرنطینه کند.

دکتر ایلاد علوی فوق تخصص بیماری های عفونی روز یکشنبه اظهار داشت: هرچند قرنطینه براساس زمان بروز علایم یا دوره کمون بیماری است، اما افرادی که علایم سویه جدید امیکرون دارند، حداقل حدود پنج روز (در صورت امکان 10 روز) از بروز علایم خود را قرنطینه کنند.

وی ادامه داد: مبتلایان در این مدت باید از حضور در مجامع و مکان های شلوغ و پرازدحام به شدت خودداری کنند.

این پزشک متخصص یادآور شد: مبتلایان پس از گذشت قرنطینه پنج روزه اگر مجبور به حضور در محل کار هستند، باید توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک مناسب را به دقت رعایت کنند.

هر علایم تنفسی را باید به عنوان اومیکرون در نظر گرفتعلوی تصریح کرد: در حال حاضر که در دوران شیوع سویه جدید امیکرون قرار داریم هر علایم تنفسی شامل آبریزش بینی، گلودرد، عطسه، سرفه و تنگی نفس، تب، ضعف و بی حالی، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرنطینه، ترمز انتشار امیکرون را می کشد

قرنطینه، ترمز انتشار امیکرون را می کشد