مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 14:222022-02-13اجتماعي

بعد از حضور دو وزیر میراث فرهنگی، «شاهدیه » همچنان زخم می خورد


هرچند شاهدیه در سال گذشته با وجود مشکلات متعدد در خصوص حفاظت و احیای بافت های تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شد اما هنوز نگرانی های مربوط به تخریب بافت های تاریخی در این شهر پابرجاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، دغدغه شهرنشینی و خیابان کشی یکی از مهمترین تهدیداتی است که این روزها با فریفتن مردم بومی، این شهر ثبت شده را تهدید می کند؛ شهری که برای ثبت شدن آن هنرمندان و فرهیختگان کشور دست به دست هم داده و صدای این دیار تاریخی شدند، صدای مهجور بودن شاهدیه از زبان هنرمندان کشور و همینطور دوستداران میراث فرهنگی به گوش وزیر وقت رسید و شاهدیه طی پروسه ای چند ماهه، تدقیق، واجد ارزش ملی و در پایان نیز ثبت ملی شد.

طی روزهای اخیر قلعه تاریخی شاهدیه به اهتمام اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری و جمعی از دوستداران میراث فرهنگی مرمت شد اما همواره حوالی بناهای تاریخی خصوصاً بافت ارزشمند و پلکانی شاهدیه در معرض تهدید تخریب و اجرای طرح های غیرکارشناسی شهری قرار دارد.

از بازدید دو وزیر میراث فرهنگی تا تهدید تخریب شاید برای اولین بار در کشور باشد که این شهر توسط دو وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به طور متوالی مورد بازدید قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعد از حضور دو وزیر میراث فرهنگی، «شاهدیه » همچنان زخم می خورد

بعد از حضور دو وزیر میراث فرهنگی، «شاهدیه » همچنان زخم می خورد