مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 16:422022-02-13بين الملل

عذرخواهی وزیر خارجه اسبق افغانستان بابت متحد خواندن آمریکا


به باور وی آمریکا طی 20 سال گذشته به نام مبارزه با تروریسم جنگی را در این کشور بر افروخت که هزاران زن، کودک و غیرنظامی جان خود را در آن از دست دادند.

- به باور وی آمریکا طی 20 سال گذشته به نام مبارزه با تروریسم جنگی را در این کشور بر افروخت که هزاران زن، کودک و غیرنظامی جان خود را در آن از دست دادند.

وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی سابق افغانستان بابت توصیف آمریکا به عنوان یک متحد افغانستان در زمان ماموریت در پست های مختلف، اکنون از مردم این کشور عذرخواهی و طلب بخشش کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، رنگین دادفر سپنتا مشاور سابق شورای امنیت افغانستان در واکنش به مصادره پول افغانستان توسط رییس جمهوری آمریکا می گوید: از اینکه گاهی دولت آمریکا را دوست و متحد افغانستان تلقی کرده بود، در برابر مردم و تاریخ کشورش احساس گناه می کند.

اسپنتا در توییتی نوشته است که آمریکا با تصرف این ذخایر، بار دیگر مردم افغانستان را مجازات می کند.

وی تصریح کرده است که بایدن هرگز با افغانستان دوست نبود و اکنون افغان ها مجبور هستند تاوان سیاست های نادرست آمریکا را بپردازند.

سپنتا با اشاره به تاریخ افغانستان گفته است: دولت آمریکا در گذشته به نفع رادیکال ترین رادیکال ها در افغانستان تبلیغ کرد و آنها را در جنگ سرد علیه اتحاد جماهیر شوروی تقویت کرد و پس از آن دست پاکستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عذرخواهی وزیر خارجه اسبق افغانستان بابت متحد خواندن آمریکا

عذرخواهی وزیر خارجه اسبق افغانستان بابت متحد خواندن آمریکا