مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 08:372022-02-14سياسي

فرق ایران پیش و پس از نقلاب چیست؟/مردم در قاعده قدرت هرم بودند


قبل از انقلاب مردم در قاعده هرم قدرت بودند اما با وقوع انقلاب مردم به میانه این هرم وارد شدند و تا سطوح بالاتر نیز ارتقا یافتند.

- ، محمدرضا اخضریان کاشانی در وبینار علمی که توسط انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران با همکاری مرکزمطالعات فرهنگ سیاسی و روابط بین الملل ماه، موسسه پژواک معاصر واتحادیه انجمن های دانشجویی علوم سیاسی برگزار شد به چرایی، دستاورد و آسیب شناسی انقلاب اسلامی ایران از منظر هرم سه گانه قدرت به منظور توسعه سیاسی ومطلوب در جهت ایفای رشد بیشترجمهوری اسلامی پرداخت.

اخضریان کاشانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران در مورد چرایی به وجود آمدن انقلاب اسلامی به نقش هرم سه گانه خدا، شاه، مردم درطول دوران های تاریخی ایران اشاره کرد وگفت: هرم سه گانه خدا (ایدئولوژی های موجود در جامعه)، شاه (به معنی حکومت) و مردم (توده) در طول تاریخ هر گاه از توازن فاصله گرفته وتعادل آن به هم خورده است سلسله ها تغییر کرده است.

در چرایی انقلاب اسلامی ایران درکنار عامل زمینه ای و ساختاری برهم خوردن توازن هرم خدا شاه، مردم چند عامل دیگر موثر بود.

نارضایتی مردم، وجود روحیه انقلابی، بروزایدئولوژی جدید (ولایت فقیه و حکومت اسلامی)، احزاب و گروه های نقش آفرین، فرایند مدیریت جریان انقلاب این عناصر را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرق ایران پیش و پس از نقلاب چیست؟/مردم در قاعده قدرت هرم بودند

فرق ایران پیش و پس از نقلاب چیست؟/مردم در قاعده قدرت هرم بودند