مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 10:072022-02-14سياسي

عرضه شدن انسان ها بر خداوند در روز قیامت چگونه است؟


عرضه شدن انسان ها بر خداوند در روز قیامت اینطور نیست که خدا جسم باشد و افراد نزد او بروند بلکه احاطه علم و قدرت الهی و اعمال آن از طریق وسایل و وسائط است.

- ، آیت الله مهدی هادوی تهرانی، در ادامه جلسات تفسیر سوره مبارکه کهف با اشاره به آیه شریفه یَوْمَ نُسَیِّرُ الْجِبَالَ وَتَرَی الْأَرْضَ بَارِزَهً وَحَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنْهُمْ أَحَدًا ، گفت: این آیه شریفه ناظر به روز قیامت است، بارها عرض شد دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم مادی است و روز قیامت هم زندگی مادی است ولی در بین این دو دنیا، برزخ است که عالم مادی نیست و جسم وجود ندارد هر چند شکل و مثال هست.

آیت الله هادوی تهرانی اظهار کرد: مادی بودن عالم قیامت به معنای آن نیست که شبیه دنیای کنونی است.

حرکت کوه در دنیا باعث صاف شدن زمین نمی شود و کنار زدن کوه ها معنا ندارد زیرا اگر جابجا شود باز کوه از بین نخواهد رفت، بنابراین حرکت کوه ها در آخرت را نمی توان با وضعیت کنونی قیاس کرد لذا مفسران درباره حرکت کوه ها در روز قیامت نظرات مختلفی بیان کرده اند.

وی با بیان اینکه براساس برخی نظرات، حشر مخصوص انسان ها نیست، گفت: همچنین زمین مسطح نیست و کروی است و حتی اگر صاف صاف هم بود وقتی کوه ها حرکت کنند یک محدوده ای را می توانستیم ببینیم نه همه سطح آن را.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه شدن انسان ها بر خداوند در روز قیامت چگونه است؟

عرضه شدن انسان ها بر خداوند در روز قیامت چگونه است؟