مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 10:222022-02-14اقتصادي

سرمازدگی گل نرگس را با کاهش مواجه کرد


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به سرمازدگی های اخیر و مشکلات اقلیمی احتمال این وجود دارد که برداشت امسال گل نرگس حتی از مقدار پیش بینی شده کمتر باشد.

- عبدالرضا رضایی، شب گذشته 24 بهمن با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 9 میلیون و 500 هزار شاخه گل نرگس در استان برداشت شود، گفت: هم اکنون 32 هکتار باغ گل نرگس با مجموع اشتغال 7 هزار و 500 نفر در خراسان جنوبی داریم که پیش بینی می شود امسال تا پایان فصل برداشت، 9 میلیون و 500 هزار شاخه گل نرگس از آن ها برداشت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: با توجه به سرمازدگی های اخیر و مشکلات اقلیمی احتمال این وجود دارد که برداشت امسال حتی از مقدار پیش بینی شده کمتر باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته 16 میلیون شاخه گل نرگس از باغات استان برداشت شد، اظهار کرد: امسال وضعیت تسهیلات خوب نیست و مکاتباتی با تهران داشته ایم تا منابع تسهیلات برای نرگس کارانی که گل های نرگس آنان به دلیل سرمازدگی و مشکلات اقلیمی آسیب دیده است تأمین شود.

وی بیان کرد: همزمان با ورود گل نرگس از سایر استان ها به خراسان جنوبی؛ قیمت این محصول افت داشته است؛ هر سال برداشت گل نرگس خوسف از اواسط پاییز آغاز می شد، اما امسال با تاخیر بیش از یک ماه آغاز ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی گل نرگس را با کاهش مواجه کرد

سرمازدگی گل نرگس را با کاهش مواجه کرد