مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 11:572022-02-14بين الملل

پاریس و پوتین و جلیقه زردها


این روزها که افکار عمومی جهان غرب نگران است مبادا روسیه پس از حمله به اوکراین، به سایر مناطق اروپا نیز دست اندازی کند احتمالا جلیقه زردها و اعضای جنبش تصرف وال استریت، - به اهمیت بقای لیبرال دموکراسی های غربی کم وبیش واقف شده اند.

عصر ایران؛ هومان دوراندیش- دکتر حسین بشیریه در ابتدای کتاب از بحران تا فروپاشی نوشته است: امروزه مردم بیش از هر چیزی، درآمدشان را جدی می گیرند.

از بحران تا فروپاشی ، کتابی است در تحلیل اعتراضاتی که از سال 2008 به بعد در آمریکا و کشورهای اروپایی آغاز شد؛ اعتراضاتی با انگیزه های اقتصادی، که البته از جهان غرب نیز فراتر رفت و موارد غیر غربی آن نیز در کتاب بشیریه بررسی شده اند.

یووال نوح هراری نیز در پاسخ به این سوال که چرا راست و چپ افراطی در جهان غرب تقویت شده اند، به این نکته اشاره می کند که بسیاری از مردم جهان غرب، به دلیل سال ها زیستن در ذیل رفاه و آزادی نظام های لیبرال دموکراتیک، قدر لیبرال دموکراسی را چنانکه باید نمی دانند .

از سوی دیگر، فرهنگ سرمایه داری مصرف گرایی را ترویج می کند و نیازهای کاذب هم در مردم ایجاد می کند.

اگرچه مصرف گرایی مردم یکسره هم منفی نیست و مثلا به رشد اشتغال در جامعه کمک می کند، ولی به هر حال قدرت خرید را به مهم ترین دغدغه ی بسیاری از شهروندان بدل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاریس و پوتین و جلیقه زردها

پاریس و پوتین و جلیقه زردها