مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:222022-02-14سياسي

طرح آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی بلاتکلیف مانده است


عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند کند اجرای طرح آبیاری تحت فشار گفت: متاسفانه این طرح به درستی در استان اجرا نشده و موجب مشکلات زیادی در بخش کشاورزی شده است.

- ، جلال محمود زاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی آذربایجان غربی با حضور وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در قالب طرح ستاد احیای دریاچه ارومیه قرار بود به ازای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در بخش آب کشاورزی صرفه جویی شود که این طرح درست اجرا نشد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد احیای دریاچه به ازای تبدیل هر هکتار اراضی از روش آبیاری سنتی به آبیاری تحت فشار 8 درصد مصرف آب آن بخش کاهش می یابد، تصریح کرد: در مدت 5 سال اخیر نزدیک 50 درصد آب کشاورزی منطقه کاهش یافته بدون اینکه آبیاری نوین چشمگیری در استان انجام شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و 500 پرونده آبیاری تحت فشار در استان تشکیل شده که به دلیل عدم صدور مجوز راکد باقی مانده اند، گفت: میزان آب مورد نیاز مهاباد 150 میلیون مترمکعب در سال است به بهانه اجرای صرفه جویی آب این میزان به 80 میلیون مترمکعب کاهش یافته بدون اینکه طرح آبیاری تحت فشار اجرا شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی همچنین از حذف یکباره ارز ترجیحی انتقاد کرد و گفت: حذف یکباره ارز ترجیحی مصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی بلاتکلیف مانده است

طرح آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی بلاتکلیف مانده است