مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:322022-02-14فرهنگي

برپایی نمایشگاه «علی قرآن ناطق» و «نقش محال» در موزه امام علی(ع)


به مناسبت خجسته میلاد امام علی(ع)، نمایشگاه معرق، منبت و خاتم «علی قرآن ناطق» اثر مرتضی آتش پنجه و نمایشگاه نقاشی و نگارگری «نقش محال» سه شنبه 26 بهمن در موزه امام علی (ع) افتتاح می شود.

- به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، همزمان با میلاد خجسته امام علی (ع) نمایشگاه نقاشی و نگارگری نقش محال با موضوع مولای متقیان حضرت علی (ع) سه شنبه 26 بهمن 1400 از ساعت 10 صبح در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) گشایش می یابد.

در این نمایشگاه 25 اثر هنری شامل آثاری بر بستر کاغذ، نقاشی پشت شیشه و اثری دست بافت با وجه تصویرگرانه به نمایش گذاشته می شود.

هنرمندان قدیم که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است عبارتند از: استاد زرین قلم اصفهانی، ابوالحسن افشار، استاد اسماعیل، استاد علی و از هنرمندان معاصر کاظم چلیپا، ناصر پلنگی، جمشید سرمدی، عارف گیلانی، غلامعلی طاهری، یحیی نصیری، هشیار قاضی زاده، ملکشاهی و… را می توان نام برد که تمامی این آثار متعلق به گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) است.

نقش محال به صورت گزیده آثاری از گنجینه موزه، نگاهی دارد به آن بخش از سنت و سبک نقاشی و نگارگری ایرانی اسلامی که به صورت مستقیم مضمون و محتوای اسلامی-شیعی دارد و علاوه بر رویکرد هنری و ارزش موضوعی، تأکیدی بر خلوص عمل و ارادت هنرمندان به پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نمایشگاه «علی قرآن ناطق» و «نقش محال» در موزه امام علی(ع)

برپایی نمایشگاه «علی قرآن ناطق» و «نقش محال» در موزه امام علی(ع)