مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:522022-02-14پزشكي

نوجوان بویراحمدی خانه هوشمند طراحی کرد/ برای طرح های بزرگتر نیازمند حمایت هستیم


نوجوان 11 ساله بویراحمدی برای کاهش خطرات خانه هوشمند طراحی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، باران موسوی دانش آموز کلاس پنجم شهر یاسوج که موفق به طراحی خانه هوشمند شده و قصد دارد پس از ثبت این اختراع خود طرح ها و اختراعات بزرگتری انجام دهد.

باران موسوی 11 ساله در گفت وگو با خبرنگار فارس توضیحاتی در خصوص اختراعش داد و گفت: خانه هوشمند برای راحتر شدن زندگی و خطرات کمتر طراحی شده است.

این مخترع نوجوان ادامه داد: خانه هوشمند شبیه بدن انسان طراحی شده است، مغز خانه هوشمند میکرو کنترل نام دارد و به همه سنسورها دسترسی دارد و به آنها دستور می دهد.

  موسوی به کاربرد خانه هوشمند اشاره و عنوان کرد: کارهایی که خودمان در خانه انجام می دهیم خانه هوشمند به صورت اتوماتیک انجام می دهد در خانه هوشمند برای مسائل امنیتی سنسور دزد گیر و برای گاز هم سنسور گاز طراحی شده است وی بیان کرد: برای امنیت خانه زمانی که قصد داریم از خانه خارج شویم می توانیم سنسور دزدگیر را فعال کنیم و اگر کسی وارد خانه شد به ما اطلاع داده می شود، سنسور گاز برای نشستی گاز طراحی شده است از آنجا که سالانه مرگ و میرهای زیادی در رابطه با نشستی گاز داریم این طراحی را انجام دادیم که مرگ و میرها کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوجوان بویراحمدی خانه هوشمند طراحی کرد/ برای طرح های بزرگتر نیازمند حمایت هستیم

نوجوان بویراحمدی خانه هوشمند طراحی کرد/ برای طرح های بزرگتر نیازمند حمایت هستیم