مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 13:372022-02-14سياسي

بودجه های فعلی برای احیای بافت تاریخی شهر میراث جهانی کافی نیست


عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که بافت تاریخی به عنوان قلب تپنده شهرها و نماد فرهنگ ملی نیازمند توجه و احیاست، گفت: بودجه های فعلی برای احیای بافت تاریخی شهر میراث جهانی کافی نیست و لازم است از سوی وزارت کشور و وزارت میراث درخواست بودجه ویژه برای .

- ایسنا/یزد عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که بافت تاریخی به عنوان قلب تپنده شهرها و نماد فرهنگ ملی نیازمند توجه و احیاست، گفت: بودجه های فعلی برای احیای بافت تاریخی شهر میراث جهانی کافی نیست و لازم است از سوی وزارت کشور و وزارت میراث درخواست بودجه ویژه برای حفظ و نگهداری و احیای بافت تاریخی یزد صورت گیرد.

فاطمه حقیر السادات گفت: بافت های تاریخی به عنوان هسته اولیه و قلب تپنده شهرها و نماد فرهنگ ملی و اسطوره های قومی هستند، همچنین تمایل مردم به بازدید بافت تاریخی و تجدید خاطرات اهمیت و ضرورت این نواحی تاریخی را دو چندان می کند و به دلیل وجود عناصر و المان های با ارزش تاریخی و میراث فرهنگی، اهمیت توریستی این بافت ها را نیز نباید فراموش کرد.

وی گفت: به این ترتیب بافت های تاریخی موجودیتی کهن و منسوخ نیستند، بلکه نمادی از سوابق فرهنگی و مدنی شهر هستند که مرمت و احیای آنها وظیفه ای ملی است زیرا تجلی گاه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردمانی است که در دوره های تاریخی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه های فعلی برای احیای بافت تاریخی شهر میراث جهانی کافی نیست

بودجه های فعلی برای احیای بافت تاریخی شهر میراث جهانی کافی نیست