مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 15:372022-02-14اقتصادي

مرمت و سامان دهی بازار تاریخی دامغان


ییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از آغاز مرمت اضطراری و سامان دهی بازار تاریخی دامغان خبر داد - مهدی قاسمی 25 بهمن ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: مرحله جدید مرمت بازار سنتی دامغان با اجرای دوخت و دوز ترک ها، طاق ها و تویزه ها و اندود برداری و سبک سازی طاق ها آغاز شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان، افزود: دوغاب ریزی برای استحکام بخشی، اجرای اندودهای حفاظتی کاه گل و اجرای سفیدکاری زیر طاق های گذر اصلی از دیگر اقدامات مرمتی در این مرحله از عملیات ساماندهی بازار دامغان است.

قاسمی تصریح کرد: با هدف پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از ریزش گنبدها و سامان دهی این بنای تاریخی، عملیات مرمت اضطراری بازار با اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شده است.

او اضافه کرد: میراث فرهنگی برای ترمیم و مرمت بخش های مختلف بازار برنامه دارد که در صورت همراهی کسبه بازار، همکاری دیگر نهادهای مرتبط و تخصیص اعتبار، عملیاتی خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان در ادامه با اشاره به اهمیت بازار سنتی دامغان از لحاظ معماری و قدمت تاریخی، گفت: بازار سنتی دامغان یکی از یادگاری دوران قاجار در دامغان است و در بخش معماری، می توان به سقف دال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و سامان دهی بازار تاریخی دامغان

مرمت و سامان دهی بازار تاریخی دامغان