مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 16:222022-02-14بين الملل

رییس شورای عالی قضایی عراق اصلاح قانون اساسی را خواستار شد


رییس شورای عالی قضایی عراق امروز (دوشنبه) از پارلمان این کشور خواست اصلاحاتی را در قانون اساسی این کشور که سال 2005 پس از دو سال از اشغالگری آمریکا به تصویب رسید، - رییس شورای عالی قضایی عراق امروز (دوشنبه) از پارلمان این کشور خواست اصلاحاتی را در قانون اساسی این کشور که سال 2005 پس از دو سال از اشغالگری آمریکا به تصویب رسید، اعمال کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فائق زیدان، رییس شورای عالی قضایی عراق در مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) درباره جنجالی که به تازگی در این کشور درباره قانون اساسی به وجود آمده و برخی طرف ها خواستار اصلاح آن شده اند، اظهار کرد: قانون اساسی عراق در شرایطی متفاوت با شرایط حال حاضر تدوین شد.

این اولین باری است که رییس عالی ترین نهاد قضایی عراق بر نیاز به اصلاح قانون اساسی که یکی از مهم ترین خواسته های تظاهرکنندگان و فعالان غیر نظامی در عراق است، تاکید می کند.

در واقع تظاهرکنندگان تاکید دارند، این قانون اساسی حاوی بندهای قابل تغییری است که اختلافات مذهبی و طایفه ای را تشدید می کنند.

زیدان بارها پیش از این از نقض قانون اساسی عراق گفته و تاکید کرده که مهم ترین بندی که نیاز به اصلاح دارد بند مربوط به حد نصاب دو سومی برای تشکیل جلسات است، همچنین مشکل دیگری در رابطه با تعریف بزرگترین فراکسیون پارلمانی در قانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شورای عالی قضایی عراق اصلاح قانون اساسی را خواستار شد

رییس شورای عالی قضایی عراق اصلاح قانون اساسی را خواستار شد