مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 17:422022-02-14پزشكي

وجود 10 هزار تخت روانپزشکی در مناطق مختلف کشور


مدیرکل سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت کشور با بیان اینکه در کشور حدود 10 هزار تخت روانپزشکی داریم، گفت: بیمارانی که دارای اختلالاتی شایع مثل افسردگی و اضطراب هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رفاهی خبرگزاری فارس، احمد حاجبی، مدیرکل سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت کشور در جریان بازدید معاون بهداشت از مرکز سلامت روان جامعه نگر مهرگان در منطقه 17 تهران، اظهار کرد: ما در کشور حدود 10 هزار تخت روانپزشکی داریم که این نیاز تا سال 1395 حدود 17 هزار تخت بود.

وی با اشاره به طرح سراج در حوزه سلامت روان، ادامه داد: بیماران نیازمند به خدمات روانپزشکی 40 تا 50 روز در صورت وجود تخت خالی در بیمارستان ها بستری می شوند و بعد از آن 3 تا 6 ماه دارو مصرف می کنند و در نهایت رها می شوند و در عمل از خدمات پس از ترخیص بی بهره بوده اند.

 طرح سراج در واقع سیکل معیوب اختلالات روانپزشکی را برطرف و این خلاء را جبران می کند.

حاجبی با اشاره به این که 80 درصد اختلالات روانی را پزشک عمومی هم می تواند درمان کند، گفت: طبق تجربه ما هر 20 پزشک عمومی می تواند تحت نظر یک روانپزشک ما در مراکز بهداشتی آموزش های لازم را ذیل بسته مراقبت های مشارکتی دریافت کند.

مدیرکل سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد گفت: بیمارانی که دارای اختلالاتی شایع مثل افسردگی و اضطراب هستند، مراقبت های مناسب را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 10 هزار تخت روانپزشکی در مناطق مختلف کشور

وجود 10 هزار تخت روانپزشکی در مناطق مختلف کشور