مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 17:522022-02-14اقتصادي

سامانه پیامکی توسعه بازار سیب در آذربایجان غربی راه اندازی شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سامانه پیامکی توسعه بازار سیب همزمان با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان با اهتمام سازمان تعاون روستایی راه اندازی شد.

- ، اکبر کرامتی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح های کشاورزی آذربایجان غربی افزود: پس از ارسال میزان محصول انبار شده به شماره پیامکی 3000497 و اعلام محصول توسط باغداران، کارشناسان سازمان مرکزی تعاون روستایی با باغدار تماس گرفته و با کسب اطلاعات دقیق، سایر اقدامات را برای صادرات یا عرضه محصول در داخل کشور تمهید می کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس از جمله کشورهای مقصد صادراتی سیب این استان هستند، اظهار کرد: امسال مجموع سیب درختی تولیدی استان یک میلیون و 270 هزار تن بود که حدود 800 هزار تن در سردخانه ها ذخیره سازی و 350 هزار تن به عنوان سیب صنعتی برای تهیه مواد اولیه برای مصارف کارخانجات کنسانتره استفاده شد.

کرامتی با اشاره به خرید تضمینی سیب صنعتی طی سال جاری گفت: امسال 42 هزار تن سیب صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی به صورت تضمینی در راستای حمایت از باغداران به ارزش 64 میلیارد تومان خریداری شد.

آذربایجان غربی دارای 60 هزار هکتار باغ سیب است که 33 درصد سیب کشور در این باغ ها تولید و روانه بازار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه پیامکی توسعه بازار سیب در آذربایجان غربی راه اندازی شد

سامانه پیامکی توسعه بازار سیب در آذربایجان غربی راه اندازی شد