مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 18:422022-02-14سياسي

موزه رضوی مزین به قرآن دستخط مولود کعبه


در موزه آستان قدس رضوی هفت قرآن منسوب به دستخط ائمه معصومین(ع) وجود دارد که از آن جمله می توان به قرآن منسوب به حضرت علی(ع) اشاره کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی در موزه آستان قدس رضوی هفت قرآن منسوب به دستخط ائمه معصومین(ع) وجود دارد که از آن جمله می توان به قرآن منسوب به حضرت علی(ع) اشاره کرد.

مهدی قیصری نیک، معاون امور موزه های آستان قدس رضوی، به شاخصه های ارزشمند این نسخه اشاره و اظهار کرد: قرآن منسوب به امام علی(ع) که به خط کوفی 15 سطری کتابت شده به دوران نخست اسلامی تعلق دارد.

این قرآن در سال 1008 هجری قمری توسط شاه عباس صفوی وقف حرم مطهر امام رضا(ع) شده و وقف نامه آن را شیخ بهایی در پشت برگ اول نسخه نگاشته و در حاشیه ها و صفحه آخر آن یادداشت های تاریخی داخل عرض شد ، زیارت شد و ملاحظه شد با مهر متصدیان وقت از شعبان 1266 تا 19 شوال 1342 هـجری قمری ثبت شده است.

وی ادامه داد: ویژگی های متعدد این نسخه خطی بیانگر قرائات، رسم الخط، شمارش آیات، اسماء سور و ترتیب مصحف است که از سوره هود تا پایان سوره کهف به خط کوفی در 69 برگ روی پوست کتابت شده است.

معاون امور موزه های آستان قدس رضوی به دیگر آرایه های این نسخه نفیس اشاره داشت و گفت: قرآن منسوب به امام علی(ع) در صفحات دوم و سوم دارای تذهیب بوده و اسامی سوره ها و عدد هر 10 آیه در دایره زرین به خط زر با تحریر آمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه رضوی مزین به قرآن دستخط مولود کعبه

موزه رضوی مزین به قرآن دستخط مولود کعبه