مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 08:272022-02-15سياسي

امام علی(ع) فلسفه حاکمیت را در هدایت و رشد جامعه می دید


یک استاد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان گفت: حضرت علی(ع) فلسفه حاکمیت خود را در هدایت جامعه می بیند و نه در استبداد بر افراد جامعه و حکومت ایشان الگویی برای تمام حکومت ها است.

- ایسنا/اصفهان یک استاد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان گفت: حضرت علی(ع) فلسفه حاکمیت خود را در هدایت جامعه می بیند و نه در استبداد بر افراد جامعه و حکومت ایشان الگویی برای تمام حکومت ها است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر شاه نظری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) یکی از مصادیق و تجلیات ولایت الهی است، اظهار کرد: خداوند بر مبنای اینکه آفرینش را آفرید، انسان را خلق کرد و او را مورد هدایت تکوینی و تشریعی قرار داد، هدایت تکوینی به این معنا که ساختار وجودی هر موجود را به گونه ای تنظیم کرد که به سمت آنچه برای او آفریده شده حرکت کند و از سوی دیگر به واسطه قرار دادن دو عنصر آگاهی و اختیار در وجود انسان هدایت تشریعی را از طریق وحی به عنوان یک مجموعه آموزشی و تعلیمی در مسیر هدایت انسان مقدر کرد.

علی(ع) از مصادیق عصمت و حکمت علمی و عملی بود وی با اعتقاد به اینکه ولایت تجلی گاه هدایت تکوینی و تشریعی است، افزود: براساس آیه ولایت، خداوند آن ولایتی که انسان را از ظلمت به نور هدایت می کند در وجود رسول اکرم(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) قرار داده است، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام علی(ع) فلسفه حاکمیت را در هدایت و رشد جامعه می دید

امام علی(ع) فلسفه حاکمیت را در هدایت و رشد جامعه می دید