مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 08:372022-02-15سياسي

برای نخستین بار؛ اعطای جایزه بهترین کتاب علمی کامستک به محققان ایرانی


اسماعیل قوانلو که برای نخستین بار در ایران موفق به کسب جایزه کتاب علمی کامستک شده است، می گوید: چنان چه بتوانیم تعامل علمی و سازنده با محققان برجسته دنیا داشته باشیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، تعداد پژوهشگران، حجم سرمایه گذاری کشور در پژوهش، تعداد مقالات علمی جهانی و مقالات علمی و پژوهشی داخلی همچنین تعداد ثبت اختراع و توسعه علم و فناوری به خصوص در شاخه های جدید علمی، در هر کشوری معیار پیشرفت آن کشور در علم و فناوری محسوب می شود.

از جمله مؤلّفه های مهم در ارزیابی قدرت کشورها، علم و فنّاوری پیشرفته است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی موانع و محدودیت‏ها، در این زمینه دارای توانمندی قابل ملاحظه‏ای شده است.

امروزه با گذشت چهار دهه، به برکت انقلاب جهشی بزرگ در حوزه علم و فناوری و پژوهش در کشور ایجاد شده است و قله های افتخاری که تا پیش از این، در انحصار چند کشور پیشرفته بود، در تصرف جوانان نخبه و انقلابی ایران اسلامی است.

موفقیت ها و پیشرفت های به دست آمده از دانشمندان و مراکز علمی ایران، به قدری مهم و ارزشمند است که با معرفی این موفقیت ها و نخبگان علمی به مردم کشور و جوانان و نوجوانان، بذر امید و انگیزه در وجود آنها کاشته می شود و در آینده شاهد رشد بیشتر کشور در همه زمینه های علمی خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای نخستین بار؛ اعطای جایزه بهترین کتاب علمی کامستک به محققان ایرانی

برای نخستین بار؛ اعطای جایزه بهترین کتاب علمی کامستک به محققان ایرانی