مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 09:022022-02-15اقتصادي

برای نخستین بار؛ اعطای جایزه بهترین کتاب علمی کامستک به محققان ایرانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، تعداد پژوهشگران، حجم سرمایه گذاری کشور در پژوهش، تعداد مقالات علمی جهانی و مقالات علمی و پژوهشی داخلی همچنین تعداد ثبت اختراع و توسعه علم و فناوری به خصوص در شاخه های جدید علمی، در هر کشوری معیار پیشرفت آن کشور در علم و فناوری محسوب می شود.

از جمله مؤلّفه های مهم در ارزیابی قدرت کشورها، علم و فنّاوری پیشرفته است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی موانع و محدودیت‏ها، در این زمینه دارای توانمندی قابل ملاحظه‏ای شده است.

امروزه با گذشت چهار دهه، به برکت انقلاب جهشی بزرگ در حوزه علم و فناوری و پژوهش در کشور ایجاد شده است و قله های افتخاری که تا پیش از این، در انحصار چند کشور پیشرفته بود، در تصرف جوانان نخبه و انقلابی ایران اسلامی است.

موفقیت ها و پیشرفت های به دست آمده از دانشمندان و مراکز علمی ایران، به قدری مهم و ارزشمند است که با معرفی این موفقیت ها و نخبگان علمی به مردم کشور و جوانان و نوجوانان، بذر امید و انگیزه در وجود آنها کاشته می شود و در آینده شاهد رشد بیشتر کشور در همه زمینه های علمی خواهیم بود.

پیشرفت های علمی و دستیابی جمهوری اسلامی به برخی از فناوری های نوین در سال های اخیر، به گونه ای حیرت انگیز بوده است که غربی ها را به شدّت نگران کرده و تشدید فشارها، کارشکنی ها و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای نخستین بار؛ اعطای جایزه بهترین کتاب علمی کامستک به محققان ایرانی

برای نخستین بار؛ اعطای جایزه بهترین کتاب علمی کامستک به محققان ایرانی