مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 10:522022-02-15سياسي

گمانه زنی ها درباره انتقال قدرت در ترکمنستان


برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان در حالی صورت خواهد گرفت که رییس جمهور این کشور در نشست اخیر مجلس خلق مصلحتی از واگذاری قدرت به نیروهای جوان در این کشور نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، نشریه مسکوفسکی در مطلبی به انتقال قدرت در ترکمنستان در ماه آینده و واگذاری پست ریاست جمهوری از قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان به پسر 40 ساله خود سردار بردی محمداف اشاره کرد.

در این مطلب آمده است : این عجله در انتخابات زود هنگام دو دلیل دارد: اول سلامتی رییس جمهور ترکمنستان قربان قلی بردی محمداف و دوم اعتراضات ماه ژانویه در قزاقستان که منجر به تغییر قدرت در این کشور شد.

آژدار کورتوف کارشناس سیاسی آسیای مرکزی در این زمینه عنوان کرد: اطلاعات کامل در زمینه انتقال قدرت در ترکمنستان به دلیل بسته بودن فضای سیاسی این کشور وجود ندارد.

قربانقلی بردی محمداف 64 ساله در فضای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی یکی از جوانترین حاکمان به حساب می آید که از نظر سنی پس از روسای جمهور ارمنستان و اوکراین در رتبه دوم قرار دارد.

وی تصمیم خود را در 11 فوریه سال جاری در جلسه مجلس خلق مصلحتی(مجلس مردمی) اعلام کرد.

بردی محمداف گفت: مدیریت دولتی در مرحله جدیدی از توسعه کشور باید در اختیار رهبران جوانی قرار گیرد که در این کشور تربیت شده اند و محیط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی ها درباره انتقال قدرت در ترکمنستان

گمانه زنی ها درباره انتقال قدرت در ترکمنستان