مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 11:172022-02-15فرهنگي

شعر 5 استاد در وصف امیر ظلم ستیز و یتیم نواز/ «دین» جز تولای امیرالمومنین نیست


غلامرضا سازگار (میثم)، محمدجواد غفورزاده (شفق)، حبیب چایچیان (حسان)، سیدمیرآقا همدانی (مفتون) و محمدعلی مجاهدی (پروانه) 5 استادی هستند که اشعار ماندگاری در وصف و مدح مولا امیرالمومنین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، استاد غلامرضا سازگار (میثم)، استاد محمدجواد غفورزاده (شفق)، استاد حبیب چایچیان (حسان)، استاد سیدمیرآقا همدانی (مفتون) و استاد محمدعلی مجاهدی (پروانه) پنج شاعر فاضل و نامداری هستند که اشعار ماندگاری در وصف و مدح مولا علی علیه السلام دارند.

خبرگزاری فارس، امروز به مناسبت میلاد مسعود و فرخنده مولی الموحدین، امیرالمومنین این سروده های نغز و زیبا را دستچین کرده است تا بخوانید و لذت ببرید.

استاد غلامرضا سازگار ای کعبه! داری یک جهان جان در بر امشب  الحق که از هر شب شدی زیباتر امشب  آغوش جان را باز کن جانانه آمد  هنگام قربانی است، صاحب خانه آمد  جبریل را از بهر دربانی بیاور  مانند اسماعیل قربانی بیاور  ای کعبه! حقّ صاحب خود را ادا کن  حجّاج را در مقدم مولا فدا کن  خیل ملائک کعبه را در بر گرفتند  بت ها به کعبه ذکر یا حیدر گرفتند  حِجر و حَجر، رکن عراقی، رکن شامی  گویند مولا مقدمت بادا گرامی  زمزم، به اشک شوق، جان را شست وشو دِه  هر چار رکن کعبه را با هم وضو دِه  مکه تجلی گاه داور گشته امشب  کعبه گریبان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر 5 استاد در وصف امیر ظلم ستیز و یتیم نواز/ «دین» جز تولای امیرالمومنین نیست

شعر 5 استاد در وصف امیر ظلم ستیز و یتیم نواز/ «دین» جز تولای امیرالمومنین نیست